На головну

Деформації, робота і зусилля при різних операціях кування і штампування

  1. Cedil; Паралельна робота свердловинних насосів
  2. I. Самостійна робота з інформаційними джерелами
  3. II. САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТІВ
  4. II. САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТІВ
  5. II. САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТІВ
  6. III. Метод визначення платоспроможності фізичних осіб, розроблена Ощадбанком Росії.
  7. III. Робота над новою темою

Розглянемо осадку циліндричного зразка між двома плоскими поверхнями перпендикулярними осі осаджується циліндра (ріс.3.45.).

В ідеальному випадку при відсутності тертя на торцях циліндричного зразка деформації будуть однорідні по всьому об'єму. При цьому вихідний циліндр в результаті опади перетворюється також в циліндр меншої висоти, але більшого діаметра (ріс.3.45, а). Однак в дійсності через тертя на торцях циліндричного зразка деформації будуть неоднорідними. Зразок після осідання набуває форму бочки (ріс.3.45, б).

Осадку проводять на пресах або молотах як одну з операцій (або переходів) технологічного процесу обробки тиском.

Визначимо приріст роботи деформування при осаді:

 , (3.100)

де V - об'єм, F - площа поперечного перерізу деформируемой заготовки, p - Тиск.

Відповідно, робота деформації

 . (3.101)

З урахуванням (3.135) середнє зусилля P деформування при осаді буде:

 (3.102)

При одноосьовому стиску  . Однак, можна припустити, що, замінивши справжню лінійну деформацію інтенсивністю деформацій, можна застосовувати цю формулу для оцінки зусилля і при виникненні бочкоподібності, тобто при появі зсувних компонентів деформації.

Як показав проф. Сторожев М. В. [11], збільшення тиску p по відношенню до межі текучості sT з урахуванням тертя на торцях циліндра залежить від відношення діаметру заготовки до її висоті:

 (3.103)

При цьому робота деформації при осіданні буде:

 (3.104)

Щоб уникнути появи тріщин, інших дефектів величину деформації eZи або ei за 1 удар молота необхідно обмежувати, наприклад, eZ1= 0,03.

прошивка  являє собою операцію при куванні або штампуванні (штампування) поковок, здійснювану для отримання глибокої порожнини або наскрізного отвору в тілі поковки шляхом вдавлення в неї прошивні.

Прошивка розділяється на відкриту і закриту, рис. 3.52.

Мал. 3.52. Схеми прошивки: а) - відкрита, б) - закрита.

При відкритій прошивці бічні поверхні заготовки вільні від навантаження. При цьому вихідна висота заготовки зменшується (заготівля осаджується а діаметр нерівномірно збільшується. Форма заготовки при відкритій прошивці спотворюється (набуває бочкообразность) тим більше, чим менше відношення  вихідного діаметра циліндричної заготовки до діаметра прошивні.

При закритій прошивці діаметр заготовки дорівнює діаметру матриці, а висота заготовки збільшується, причому тим більше, чим менше відношення  . Висота заготовки може бути обчислена з умови сталості обсягу.

При прошивці деформуюче зусилля визначають за питомою тиску і площі поперечного перерізу прошивні.

Питомий тиск під Прошивні залежить від схеми прошивки (відкритої або закритої) і від ставлення  вихідного діаметра циліндричної заготовки до діаметра прошивні (ріс.3.53):

 (3.105)

Мал. 3.53. Залежно відносини питомої тиску до межі текучості  від відносини

При розрахунку деформуючого зусилля необхідно враховувати не тільки тиск металу на прошивень, а й тертя металу об бічні поверхні матриці і прошивні.

При штампуванні на пресах час контакту пуансона з заготівлею більше, ніж на молотах. Це призводить до охолодження заготовки і гіршого заповнення порожнини штампа. Тому площину роз'єму вибирають поблизу торця поковки.

Оскільки в кожному струмку штампа деформація повністю здійснюється за один хід преса, при штампуванні на пресах виникають великі зусилля. Розрахунок зусилля при штампуванні на пресах дуже важливий, так як при недостатньому зусиллі преса можлива його поломка.

При видавлюванні відбувається витікання металу, укладеного в контейнер через отвір в ньому (матрицю) (ріс.3.54.). Конфігурація матриці визначає перетин видавлюваної заготовки.

На ріс.3.54 представлений метод прямого видавлювання: метал тече в бік руху пуансона. При зворотному методі видавлювання метал тече назустріч руху пуансона. Ці методом можуть бути отримані деталі типу втулок, труб.

Деформації і зусилля при видавлюванні визначаються за формулами, розглянутим в розділі «пресування».



Попередня   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   Наступна

Деформації при прокатці | Робота, потужність і зусилля деформування при прокатці | Теплообмін і температура під час гарячої прокатки | Волочіння та пресування | Деформації і напруги під час волочіння | Робота, потужність і зусилля волочіння | Температура під час волочіння | пресування | Деформації, робота і зусилля деформування при пресуванні | Загальна характеристика операцій кування і гарячого об'ємного штампування |

© um.co.ua - учбові матеріали та реферати